Neem nu contact op

Marketingstrategie

Converteren websites ook voor adviesbureaus?

Websites converteren niet? Denk je dat adviesbureaus niet zoveel hebben aan een website? Denk jij dat je website niets oplevert? Rik Bijmholt, mede-oprichter en directeur van Anderson MacGyver, heeft andere ervaringen.

Leestijd 5 minuten

Houd het simpel en actueel

“Het is moeilijk om een dienst als de onze eenvoudig op te schrijven en het kan altijd beter. Je aanwezigheid op internet draagt er wel toe bij dat mensen je sneller bellen en contact met je opnemen. Je boodschap moet dan heel kernachtig zijn. Een complexe website met complexe teksten levert veel minder op.

Dit is de derde keer in vier jaar dat we onze website grondig aanpassen. Het ontwikkelen van een nieuwe webtekst helpt om na te denken over welke klantvragen we precies oplossen. Het houdt je scherp: wat wil je precies uitstralen? Voor de update van onze website analyseren we nu de vraagstelling van alle projecten. Daarna generaliseren we de vragen en matchen ze met onze oplossingsrichtingen.

De markt verandert zo snel, dat je achterloopt als je niet regelmatig je webtekst aanpast. Zeker in de wereld van de technologisch-strategische vraagstukken. Ik kan geen sector bedenken waar niet op strategisch niveau allerlei dingen veranderen, onder meer door de digitalisering, al gaat de ene sector sneller dan de andere. Daarnaast ontstaan er ook nieuwe klantthema’s en moet je jezelf als bedrijf continu blijven vernieuwen.”

Nieuwe klanten

Congruentie van wat je zegt, wat je doet en hoe je je online presenteert is essentieel voor een geloofwaardig beeld van je bedrijf. Websites converteren contacten voor dienstverleners zoals adviesbureaus.

“In projecten en gesprekken met klanten wordt de klantvraag steeds helderder. Natuurlijk is elke vraag uniek, maar er zijn wel thema’s uit te halen. Je website moet steeds aansluiten bij je dienstverlening. Er nemen zelfs nieuwe klanten via onze website contact op, maar laat ik eerlijk zijn: 95% van de nieuwe klanten krijgen we niet via onze website. Toch lijkt het me geen leuk gesprek als je bij een klant komt, die zegt: ‘Wat je nu levert staat niet op je website’, of ‘Ik herken wat je nu zegt niet in je website.’ “

Vindbaarheid en reuring

Rik Bijmholt: “We plaatsen whitepapers en blogartikelen die we delen op social media. Dat geeft reuring en lokt reacties uit. De combinatie van publicaties op de website en social media is een prachtig communicatiemiddel.” Anderson MacGyver is vooral actief op LinkedIn, maar ook op Facebook waar het bedrijf zijn hechte sociale structuur toont.

Drie maanden voordat hij met Gerard Wijers het adviesbureau Anderson MacGyver startte, heeft Rik Bijmholt mij al ingeschakeld om hen te ondersteunen met hun blog.

“Om te bloggen moeten sommige consultants echt over een drempel. Als ze daar eenmaal overheen zijn, geeft het voldoening en krijgen ze goede reacties op hun artikelen. Het is leuk om dat de achterliggende jaren met Caroline gedaan te hebben.”

Converteren als opinion leader

Door de klantvraag helder, herkenbaar en toegankelijk op je website te plaatsen, herkennen potentiële zich en komen ze ook met zoekwoorden op je website terecht.

“Omdat mensen steeds minder tijd nemen om teksten te lezen, hebben we een filmpje van 1 minuut, daar zijn we trots op. Het is wel lastig om beknopt aan te geven wat voor organisatie je bent. Eigenlijk moeten we het filmpje ook weer vernieuwen, want in de loop van de tijd kun je de boodschap steeds verder aanscherpen.

Het is lastig om het financiële resultaat van onze communicatie online te berekenen, maar de website helpt zeker om op ons vakgebied opinion leader te zijn. Wij zijn niet zomaar een consultancybureau met goede mensen. Wij hebben een duidelijke opinie over ons vakgebied. Bovendien helpen de website en social media bij onze naamsbekendheid.”

“Anderson MacGyver creates business value through shaping digital strategies, implementing data driven and digital focused organizations and selecting fit for purpose technologies and partners”

Websites converteren wel

Daag me uit in een kennismakingsgesprek en ontdek hoe jouw website kan converteren. Speciaal voor adviesbureaus.

Caroline

Recente berichten

Woorden doen ertoe

‘Woorden doen geen pijn,’ werd ik afgewimpeld toen ik bij de meester klaagde dat ik…

1 dag geleden

Rode loper voor je website

Hoe rol jij de rode loper uit voor je doelgroep? Geleid ze stap voor stap…

3 dagen geleden

Authentiek schrijven – de nuance

Als klein bureau of zzp’er heb je een enorme voorsprong op grote bedrijven: je bént…

2 weken geleden

Hoe overtuig je je lezers dat iets belangrijk is?

Hoe kun je vertellen hoe belangrijk jouw boodschap is? In elk geval niet door te…

1 maand geleden

Call to action om je webbezoeker te activeren

Een roodgloeiende telefoon, een volle agenda en een gestage inkomstenstroom. Dat is uiteindelijk wat je…

2 maanden geleden

Stelligheid versus bescheidenheid – woorden doen ertoe

Ben jij bescheiden? Vind jij anderen belangrijker dan jezelf? Pas jij je gemakkelijk aan? Dat…

2 maanden geleden