Omdat je marketingstrategie maar één doel heeft, is het eigenlijk heel simpel. Wat heeft je doelgroep nodig om contact op te nemen?
Als je wilt weten wat ik doe, kun je beter naar mijn klanten luisteren. Mensen die in jouw schoenen staan:
“Onze marketingstrategie moet een overkoepelende propositie uitdragen. Dat gaan we gericht communiceren met blogartikelen. Daarvoor is coördinatie, voorbereiding en eindredactie van de bloggende consultants belangrijk. Dat is al een paar keer gelukt met blogartikelen die ruim 270 keer zijn gedeeld.” Bas Siers, communicatiemanager FranklinCovey (van de 7 Habits)
“Caroline verzorgt voor People Change de hele communicatie online: marketingstrategie, blogartikelen, webteksten, mailings en social media. Wat enorm helpt is haar achtergrond als consultant bij Pentascope. Ze begrijpt ons en onze diensten en ze verstaat onze taal over veranderen en transformeren. Daarnaast kan ze goed schrijven en is het ook prettig met haar samen te werken. Een aanrader!” – Petra Groot, partner People Change
“Caroline helpt ons met de marketingstrategie en onze communicatie online. Haar aanpak met de Rode Loper spreekt mij erg aan. Bovendien hebben we bij haar een flexibel abonnement dat we steeds aan kunnen passen, dat werkt prettig. En ze kan goed omgaan met mijn feedback.
Ik ben meer van de menskant en minder van de IT. Daarom vind ik het fijn dat Caroline ook de uitvoering verzorgt, zoals het plaatsen op de website, de mailings, de website en social media. Ik beveel haar van harte aan!” – Rogier Offerhaus, Change Strategist & Executive Leader
Artikelen over je marketingstrategie
Alle artikelen over marketingstrategie hebben een
aparte categorie in de Kennisbank:
Doelgroep van je marketingstrategie
Je wilt laten zien ‘wie je bent’ en ‘wat je doet’, tenminste, dat zeggen de meeste consultants en verantwoordelijken voor de marketingstrategie van zakelijke dienstverleners in mijn onderzoek. Maar aan wie wil je dat laten zien? Juist. Aan je doelgroep. De focus van je blog is je doelgroep. Dus wie moet je aanspreken? Je doelgroep. Opdat je doelgroep zich aangesproken voelt. Daarvoor moet je dus eerst weten wat hen aanspreekt. Met een doelgroepanalyse.
Alle artikelen over doelgroep hebben ook een
aparte categorie in de Kennisbank:
Website
Wil je je bestaande website gebruiken als basis of wil je helemaal opnieuw beginnen? Hoe kun je met een paar quick wins een grote slag slaan?
De meeste mislukte websites zijn het gevolg van een slechte onderlinge afstemming. Hoe zorg je dat de webbouwer, SEO-specialist, marketeer, vormgever, vertaler, office manager, grafisch ontwerper, fotograaf en schrijver van je website samenwerken?
“Wow, wat ben ik blij dat ik jou erbij heb gehaald! Ongelofelijk dat je dit er allemaal uit hebt weten te halen. En dank voor de liefdevolle scherpheid die je over mijn websiteteksten uitstort.” – Hélène Oostdijk van InsideStory
Blog
Contact onderhouden met je klanten en potentiële opdrachtgevers kost tijd en moeite. Hoe onderhoud je contact en blijf je top of mind?
Reclame kost veel geld. Bovendien ergeren mensen zich eraan, vooral Nederlanders.
Op je websitepagina’s staat wat je doet. Ze zijn statisch, algemeen en informatief. Maketingbureaus schrijven misschien wel vlotte teksten, maar hoe authentiek is dat? Je websitebezoeker krijgt bovendien geen werkelijk beeld van je aanpak.
Alle marketeers kampen met een gebrek aan onderwerpen voor hun marketingstrategie, zowel voor de website en het blog, als voor social media en de nieuwsbrief. En Google vereist steeds nieuwe content voor je vindbaarheid.
Medewerkers hebben geen tijd, geen ideeën of geen zin om te schrijven. Uitbesteden levert algemene teksten op die je bedrijf niet onderscheiden. Authenticiteit is dan ver te zoeken.
“Ik vind het knap hoe je alles hebt opgeschreven: vlot, jargon vrijwel afwezig en het is een verhaal” – Bert-Jan
“Caroline is snel, streng (in de meest positieve zin van het woord) accuraat en prettig om mee te werken. Haar enthousiasme voor de inhoud en taal is aanstekelijk en motiverend.” – Anke Siegers
“Ik heb iemand nodig die mij feedback geeft op mijn schrijven. Iemand die mijn teksten rijker, concreter en scherper maakt. Caroline, jij kan dit ontzettend goed. Dat heb je bewezen met het redigeren van mijn boek Succes met je Bedrijf. Je hebt aandacht voor de boodschap die ik mijn lezer meegeef, je vertaalt dit in woorden die bij mijn taal passen.” – Marielle van der Vlies, ondernemer Succes met je Bedrijf
“Erg goed artikel! Complimenten!” – Arnoud van Gemeren, hoofdredacteur diverse tijdschriften ICT Media
Mailen en Delen
Je website kan nog zo functioneel zijn, als er niemand op terecht komt, heb je er niets aan voor je marketingstrategie. Vindbaarheid op Google (SEO) is één onderdeel, al dan niet betaald. Maar wat als je doelgroep niet actief op zoek is? Wat als je zoekwoorden niet specifiek genoeg zijn of je niet meer wilt betalen om bovenaan bij Google te verschijnen?
Veel bedrijven willen hun klanten niet lastigvallen met mailings, zeker als ze ‘nieuwsbrief’ heten. Hoe zorg je dat je hele doelgroep halsreikend uitkijkt naar je mailings?
Social media blijft oppervlakkig en vindt plaats op het platform van een ander. Niet jij, maar het platform verdient aan jouw content. Je bezoekers worden intussen voortdurend afgeleid door notificaties, andere interessante artikelen en advertenties. Dat is dus geen effectieve marketingstrategie.
“Caroline heeft een groot verschil voor mij betekend. Zij redigeert blogs, sales pages, e-books en de marketingstrategie van mijn bedrijf de School of Mavericks. Met haar samenwerken is één van de eerste en beste investeringen die ik heb gedaan. Eentje waar ik heel blij mee ben, omdat het me veel brengt. Je verhaal helder en strak hebben is onontbeerlijk voor een goed lopende business. Goed communiceren met je klanten is een must. Dan helpt het enorm als je met iemand kan werken, zoals Caroline, die heel goed werk aflevert, op een hele fijne heldere manier samenwerkt, betrouwbaar is en ook nog snel werkt. Met deze referenties leg ik wel een geheim bloot: kijk maar eens naar het verschil tussen mijn blogs van 2014 en 2015 en de kwaliteit van de blogs nu op www.schoolofmavericks.com. Als je het verschil ziet ben je verkocht!” – Peter Clausman, School of Mavericks
Investering
Juist omdat jij met je marketingstrategie je bedrijf kunt onderscheiden, is elke blog anders. Daarom kan ik geen vaste kosten per blog rekenen, maar ik heb wel een uurprijs. Die is 79 euro per uur exclusief btw. Met een proefartikel of -opdracht weet je wat je investering is en welk resultaat je krijgt. Je risico is nul, want je kunt op elk moment stoppen. Zelfs na het proefartikel.
Voorwaarde
Als je serieus met je marketing aan de slag wilt, zul je al je marketingactiviteiten op elkaar en op je business moeten afstemmen. Daarom stel ik als voorwaarde dat ik contact heb met jou, je consultants, je webbouwer, je vormgever, je receptionist, je marketeer, je fotograaf, je filmer en noem maar op. Om samen het beste resultaat voor jou te bereiken.
Nieuwsgierig geworden?